Tevreden klanten en werknemers verdienen geweldige software.

Hoe gaat een implementatie in zijn werk?

Of u nu diensten verleent, goederen verkoopt in klein- of groothandel, goederen produceert of een combinatie, in de eerste plaats bekijken we samen of nieuwe software wel de oplossing is. We automatiseren enkel waar dit een aantoonbaar positief effect heeft.


1. Analyse & plan

Zonder dat vooraf een meerwaarde aangetoond kan worden heeft een implementatie geen zin. We starten daarom telkens met een onderzoek naar de behoeften en we brengen de voordelen in kaart. Voor grote en complexe projecten werken we hiervoor samen met ervaren externe consultants. Geen IT’ers maar mensen met jarenlange commerciële en operationele ervaring in het bedrijfsleven.
Op basis van de resultaten maken we samen met u een plan van aanpak waarin we ons focussen op organisatie en automatisatie die een positief effect heeft op uw klanten en uw bedrijf. Concreet: de beleving voor uw klanten verbeteren, meer tijd voor u om bezig te zijn met de zaken die belangrijk zijn. 


2. Kick-Off & stuurgroep

De Kick-off is de formele start van het project. Het is het moment dat de bedrijfsleiding, de sleutelmedewerkers in het project en de zaakvoerder van Konu duidelijke afspraken maken over de opstart en het verloop. Hetzelfde team wordt de stuurgroep die op regelmatige tijdstippen het project opvolgt, evalueert en bijstuurt. Zo spelen we steeds kort op de bal.


3. Implementatie

In de verschillende vooraf bepaalde fases gaan we aan de slag om de software te implementeren. Naast de configuratie en data import wordt er bijzonder veel aandacht besteed aan het betrekken en opleiden van alle gebruikers. Alleen op die manier kan het project een goede start nemen en duurzaam de toekomst in gaan. Software moet gebruikers ondersteunen, niet belasten.


4. Go-Live

De software wordt gebruikt in de bedrijfsvoering. Konu is ter plaatse aanwezig of er is een directe lijn voor ondersteuning. We sturen heel snel bij waar nodig.


5. Evolutie

Uw bedrijf blijft evolueren, en moderne software evolueert mee. De tijd dat u elke 5 jaar een statisch softwarepakket kocht is voorbij. Moderne systemen zoals Odoo krijgen meerdere keren per jaar kleine en grote updates. Zowel functioneel; nieuwe toepassingen, wetgeving, lay-out, .. als technisch; snelheid, veiligheid, (e-)commerce trends .. worden geregeld updates doorgevoerd. Voor alle standaard versies van Odoo zijn deze updates inbegrepen in de jaarlijkse abonnementskosten.
Voor opleiden van nieuwe medewerkers, technische en operationele vragen, .. kunt u beroep doen op de Konu helpdesk pakketten. Zo heeft u steeds een directe lijn naar een specialist. 

Ook meer tijd voor uw tevreden klanten? Ontdek hoe in ons gratis magazine.

Ontvang uw gratis exemplaar 

50,000+ bedrijven gebruiken Odoo om hun bedrijf te laten groeien.

Doe mee en maak je bedrijf een betere plek.