Tevreden klanten en werknemers verdienen geweldige software.
Hoe gaat een implementatie in zijn werk?

Voorafgaand aan een implementatie

Digitale transformatie, hoe begin je daaraan?

Heel eenvoudig: met een kennismaking. We spreken af en praten, bij u op kantoor of via een online meeting. We luisteren naar uw verhaal en halen de belangrijkste problemen en gewenste oplossingen aan. Of u nu diensten verleent, goederen verkoopt in klein- of groothandel, goederen produceert of een combinatie, in de eerste plaats bekijken we samen of nieuwe software wel de oplossing is. Een project heeft maar zin daar waar dit een aantoonbaar positief effect heeft.


U moet zeker zijn van de oplossing

Het is voor iedereen belangrijk heel goed op de hoogte te zijn van de wensen en mogelijkheden. Op basis van ons gesprek krijgt u daarom van ons een voorstelling op maat. Niet in powerpoint of op papier, maar exact zoals u ook met het programma zou werken. U krijgt van ons zelfs toegang tot de software zodat u zelf kan experimenteren voor u beslist.

Het project

1. Analyse & Strategische Planning

De waarde van een implementatie moet vooraf worden aangetoond; daarom starten we altijd met een grondige analyse van uw behoeften en identificeren we potentiële voordelen. Voor grootschalige en complexe projecten schakelen we externe specialisten in, niet louter IT-experts, maar professionals met jarenlange commerciële en operationele ervaring in de bedrijfswereld. Op basis van deze analyse ontwikkelen we een plan van aanpak, gericht op organisatorische verbeteringen en automatisering, die uw bedrijf en de ervaring van uw klanten ten goede komen. Ons doel is om de klantbeleving te optimaliseren en u de ruimte te geven om u te concentreren op wat echt belangrijk is.

2. Kick-Off & Stuurgroep

De kick-off markeert de officiële start van het project. Tijdens dit evenement formuleren de bedrijfsleiding, de sleutelmedewerkers van het project, en de CEO van Konu duidelijke afspraken over het verloop van het project. Dit team vormt de stuurgroep, die het project op regelmatige basis opvolgt, evalueert en bijstuurt. Op deze manier blijven we proactief en responsief gedurende de gehele implementatie.

3. Implementatie

Tijdens verschillende vooraf bepaalde fases gaan we aan de slag met de software-implementatie. Naast configuratie en data-import besteden we extra aandacht aan het betrekken en opleiden van alle gebruikers. Op deze manier verzekeren we een succesvolle start en een duurzaam traject voor de toekomst. Ons uitgangspunt is dat software de gebruikers dient te ondersteunen, niet te belasten.

4. Go-Live

Zodra de software operationeel is en wordt ingezet in uw bedrijfsvoering, biedt Konu continue ondersteuning. We zijn ter plaatse aanwezig of zorgen voor directe hulp via een hotline. Snelle aanpassingen en optimalisaties worden gerealiseerd waar nodig.

5. Evolutie & Continue Ondersteuning

Uw bedrijf blijft evolueren, en moderne software zoals Odoo evolueert mee. De tijden waarin u elke vijf jaar een statisch softwarepakket kocht, liggen achter ons. Met Odoo profiteert u van frequente updates, zowel functioneel - nieuwe toepassingen, wetgeving, lay-out - als technisch - snelheid, veiligheid, (e-)commerce trends. Deze updates zijn inbegrepen in de jaarlijkse abonnementskosten van de standaardversies van Odoo.
Voor het opleiden van nieuwe medewerkers, technische vragen en operationele ondersteuning, kunt u rekenen op onze Konu helpdesk pakketten. Dit zorgt ervoor dat u altijd directe toegang heeft tot een specialist.