Over Konu

En het belang van digitale transformatie

Vanuit mijn verantwoordelijkheden in verkoop en marketing stelde ik vast dat verkoopinspanningen tevergeefs zijn als logistiek, operations en administratie niet volgen.


Het bedrijf waar ik toen aan de slag was had twee boekhoudprogramma’s met facturatie, een losstaande webshop en een programma voor magazijnbeheer. Er gebeurde veel dubbele invoer van gegevens, en er werd nog veel geprint om te klasseren en te versturen. Het was frustrerend steeds dezelfde problemen te zien opduiken. Bestellingen die niet tijdig werden geleverd, voorraad die niet tijdig werd aangevuld, klantenvragen die onbeantwoord bleven, betalingen die onvoldoende opgevolgd werden, .. Zelfs de meest trouwe klanten en medewerkers houden dit niet vol.


En dan kwam Odoo...

De efficiënte afhandeling van de levering van uw dienst en/of product is essentieel voor een tevreden klant. Na veel overleg, testen en in en uit gebruik nemen van verschillende software oplossingen kwam dan eindelijk Odoo op ons pad. Na enkele intensieve maanden van data transfer, het omzetten van de boekhouding, ontwikkeling, het vullen van 2 containers met verouderde producten uit het magazijn en complete herinrichting met barcodes en locaties draaide alles ineens automatisch. Er was weer tijd voor onze klanten. Het aantal foutieve orders daalde enorm, tot zo goed als 0. Betalingen werden opgevolgd, het geld kwam binnen. De boekhouding was op orde, een grote zorg minder. Producten waren weer op voorraad waardoor de omzet steeg. Bovendien was bij de start van de corona pandemie thuiswerk en efficiënte e-commerce ineens perfect mogelijk. Maar bovenal: de klanten en medewerkers waren terug tevreden.

“De efficiënte afhandeling van de levering van uw dienst en/of product is essentieel voor een tevreden klant.”

Daan Sileghem, Zaakvoerder

Contacteer mij